Perşembe, Nisan 18, 2019
Text Size

Kadınlarda Sağlıklı Yaşlanma” konulu panelde ''Kadın ve Medya Algısı''nı anlattım.

Selçuk Üniversitesi Kadın, Aile ve Toplum Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Merkezi (Katum) Müdürlüğünün düzenlediği “Kadınlarda Sağlıklı Yaşlanma” k...

İkindi Sohbetlerinde ''Mevlana ve İletişim'' konusunu paylaştık.

Konya Kültürünün işlendiği Koyunoğlu Müzesi İkindi Sohbetlerinde seçkin bir toplulukla "Mevlana ve İletişim" konusunu paylaştık. Gerçekten dinleyi...

Askon Konya ekibiyle başarı ve mutluluğun şifrelerini paylaştık.

ASKON Konya Şubesi Yönetim Kurulu üyelerine ''İş Hayatında İletişim, Aile İçi Huzurun Dinamikleri, İş ve Aile Ahlakı'' konularında sunum yaptık.YK Baş...

Mehmet Hasan Sert llkokulunda Velilerle 'İletişim'i paylaştık...

M. Hasan Sert İlkokulunda Velilerle 'İletişim' ve yardımcıları 'Sevgi ve Sabır' konusunu paylaştık...

  • Kadınlarda Sağlıklı Yaşlanma” konulu panelde ''Kadın ve Medya Algısı''nı anlattım.

    Çarşamba, 13 Mart 2019 12:05
  • İkindi Sohbetlerinde ''Mevlana ve İletişim'' konusunu paylaştık.

    Salı, 05 Mart 2019 08:34
  • Askon Konya ekibiyle başarı ve mutluluğun şifrelerini paylaştık.

    Pazartesi, 24 Aralık 2018 14:06
  • Muhabbethane'de Gençlerle ''Huzurun Anahtarı''nı konuştuk...

    Salı, 13 Kasım 2018 08:17
  • Mehmet Hasan Sert llkokulunda Velilerle 'İletişim'i paylaştık...

    Perşembe, 25 Ekim 2018 09:01


Mutezile Fırkasının içinde yetişen , fırkanın tüm fikirlerini bilen Eş’ar’nin fırkadan ayrılarak , fırkanın temel tüm fikirlerini sağlam delillerle çürütmesi ve karşısında yeni ve ehli sünnete ait bir kelam mezhebi meydana getirmesi Mutezile’yi tarih sahnesine gömmüştü. O darbeden sonra Mutezile Fırkası belli bir sistem olarak asla , hiçbir coğrafyada zuhur edemedi. Şia içinde mütalaa ettiğimiz Zeydiler biraz savundularsa da Eş’ari’nin çıkışı karşısında tutunamadılar.

Günümüzde ise Mutezile , Cebriye , Mürcie gibi fırkalar Ehl-i Sünnet karşısında bir fırka olarak bulunmuyorlar fakat insanların fikirlerinde, zihinlerinde  dağınık olarak , perakende olarak yaşıyorlar. Yani sistemli bir fırka olarak karşımıza çıkmasalar dahi Müslümanların zihinlerinde Mutezili , Cebri ve Mürcie’ ye ait olan fikirler bulunuyor.Günlük hayatta olayları yorumlarken kendisini ehli sünnet olarak ifade eden insanların zihinlerinde , fikirlerinde bu fırkaların değişik konulardaki fikirlerine rastlıyoruz. Kader , hüsün-kubuh , büyük günah v.b. konuları misal olarak verebiliriz.

Ehli Sünnet itikadını sağlam öğrenememiş , derinlemesine kavrayamamış Müslümanlarda Mutezili fikirlerin perakende olarak bulunması dışında , Mutezili fikirler Yemen’de ve Kuzey Afrika’da sınırlı olarak bir kısım insanlar tarafından inanılmakta ve savunulmaktadır.

Ayrıca Vehhabiler’ in Tevhid üzerinde oldukça fazla durmaları ve Mutezile’ye yakın yorumlamaları  yanında , el emr bi’l maruf nehy ani’l münker meselesine güce ve şiddete başvurdukları için Vehhabilerle Mutezile arasında büyük benzerlik bulunmaktadır. Vehhabilerde tebliğde bulunurken şiddet kullanmaktan çekinmemişlerdir. Siyasi gücü ellerine geçirdiklerinde kendi fikirlerini zorla başkalarına kabul ettirmek için kullanmışlardır. Kendi fikirlerine muhalefete şiddetli bir surette karşı koymuşlar müsamahaya kapalı kalmışlardır.Bu açıdan bakmak gerekirse bu gün için Vehhabiler fikir olarak ta ,sistem ve yaklaşım olarakta Mutezile Fırkası’na en yakın fırkayı teşkil etmektedirler.

Yorumlar (1)

Bu yorumun beslemesine abone olun
...
0
Teşekkürler hocaam
Angır , Mart 07, 2017

Yorum yaz

daha küçük | daha büyük

busy